Генетики дізналися, як золоті рибки обзавелися двома хвостами

Генетики виявили рідкісну мутацію, яка призводить до появи здвоєного хвостового плавника у деяких порід золотих рибок Генетики виявили рідкісну мутацію, яка призводить до появи здвоєного хвостового плавника у деяких порід золотих рибок. Ця мутація виникла після 600 років змісту цих рибок в неволі.

Результати дослідження, проведеного тайванськими вченими з Центральної дослідницької академії, опубліковані в журналі Nature Communications.

Хребетний стовп - це вкрай консервативна структура, однак у деяких золотих рибок він роздвоюється на кінці тіла. Тому ці рибки несуть два хвостових плавника, промені яких кріпляться до подвоєним хвостовим хребців. У природі таке явище ніколи не зустрічається серед хребетних тварин, так що автори статті вирішили з'ясувати, з чим це пов'язано.

Дослідники порівняли геном золотих рибок з геномом рибок даніо-реріо з нормальним хвостом. З'ясувалося, що до подвоєння хребта призводить мутація в стоп-кодоні гена chordin, що відповідає за правильне розташування органів щодо черевної і спинний боку тіла в процесі ембріонального розвитку. Стоп-кодоном називається ділянка гена, після якого припиняється синтез РНК, закодованої в ньому.

В ході роботи вчені виявили, що подібна мутація іноді виникає і у даніо-реріо, однак 87% її носіїв гине вже на 7 день свого життя. У золотих рибок з двома хвостами, навпаки, гинуть менше 30% ембріонів. Дослідники з'ясували, що це пояснюється додатковою копією гена chordin, яка є у золотих рибок і їхніх предків, коропів. Ця копія у двохвоста золотих рибок працює нормально і компенсує наслідки мутації.

Судячи з письмових джерел, золотих рибок стали розводити в Китаї близько 1000 року нашої ери, в епоху династії Сун. Перші відомості про двохвоста породах золотих рибок відносяться до епохи династії Мін, точніше, до 1596 року нашої ери. Отже, рибкам треба було всього 600 років життя в неволі, щоб обзавестися рідкісною мутацією і почати передавати її з покоління в покоління.

джерело: infox.ru

Поля, відмічені знаком *, обов'язкові для заповнення.