Галактика Андромеди виявилася "букетом" з чорних дір

У центральному регіоні галактики Андромеди , Найближчої до нас великої зоряної системи, виявлено 26 нових кандидатів в чорні діри. І це крім дев'яти вже підтверджених. Таким чином, згідно з новим дослідженням, загальна кількість чорних дір в сусідній галактиці повинно складати 35. Це набагато більше, ніж налічує наша галактика - Чумацький Шлях.

"Звичайно ж, ми були вражені відкриттям. Але, я думаю, що це лише верхівка айсберга: в галактиці Андромеди може бути набагато більше чорних дір. Просто ми поки їх не можемо побачити", - повідомляє в прес-релізі провідний автор дослідження Робін Барнард ( Robin Barnard ) З Гарвард-Смітсонівського центру астрофізики.

Для спостереження за Андромедою астрофізики використовували космічну рентгенівську обсерваторію "Чандра" ( Chandra ) І орбітальний телескоп XMM-Newton . Звичайно ж, прямим способом виявити чорні діри було неможливо, адже вони невидимі для людського ока і навіть для спеціальної апаратури. Тому вчені вимірювали кількість енергії, що вивільняється перегрітої матерією прилеглих зірок, яку засмоктують ці "примари Всесвіту". В ході дослідження також стали в нагоді дані, отримані телескопом "Чандра" раніше.

В ході дослідження також стали в нагоді дані, отримані телескопом Чандра раніше

"Вивчаючи знімки, отримані більш ніж за 13 років спостережень, ми склали єдину картину галактики. Застосування технології довгою експозиції дозволило нам відрізняти чорні діри від нейтронних зірок", - розповідає колега Барнарда і співавтор дослідження Мішель Гарсія ( Michael Garcia ).

В той час як нейтронні зірки виділяють відносно невелика кількість рентгенівського випромінювання, чорні діри в цьому сенсі виявляються набагато помітніше. Раніше передбачалося, що в силу великих розмірів галактичного центру Андромеди в порівнянні з центром Чумацького Шляху, в ньому має формуватися більше чорних дір, ніж в нашій галактиці. Тепер ця гіпотеза підтвердилася спостереженнями.

"Коли справа стосується пошуку чорних дір, чим більше буде галактичний центр, тим краще для вчених. Так як центр Андромеди більше центру Чумацького Шляху, то і надмасивна чорна діра в ньому буде більше. Також зростає ймовірність виявити поряд з нею і інші чорні діри поменше ", - говорить співавтор дослідження Стівен Мюррей ( Stephen Murray ).

Стаття про дослідження астрофізиків з Гарвард-Смітсонського центру вже прийнята до друку і буде опублікована 20 червня 2013 року в виданні The Astrophysical Journal. А поки її можна прочитати на сайті препринтів arXiv.org.

Також по темі:
Загадкові спалаху в центрі Галактики: чорна діра харчується астероїдами
У центрі невеликий галактики знайдена найбільша чорна діра Всесвіту
Вчені вперше визначили швидкість обертання чорної діри