У центрі нашої Галактики виявлено нескінченність

Альберто Норьєга-Креспо і його колеги з NASA виявили в центрі Чумацького шляху щільне кільце газу діаметром понад 600 світлових років, за формою нагадує математичний знак нескінченності. Можливо, "винуватицею" цього є сусідня Туманність Андромеди, якої, за словами вчених, незабаром доведеться зіткнутися з нашою Галактикою. Альберто Норьєга-Креспо і його колеги з NASA виявили в центрі Чумацького шляху щільне кільце газу діаметром понад 600 світлових років, за формою нагадує математичний знак нескінченності

Фото: AP

Європейсько-американський супутник Herschel зараз веде спостереження на субміліметрових хвилях, здатних проникати крізь щільні газопилові хмари, "ховають" від нас центр Чумацького шляху.

"Спостереження цій галузі галактики в ІК-діапазоні проводилося вже безліч разів, - розповідає доктор Норьега-Креспо. - Але коли ми поглянули на знімки високої роздільної здатності, зроблені в субміліметровому діапазоні зондом Herschel, стало абсолютно очевидним, що вона оточена величезним кільцем газу".

Але найбільшим сюрпризом для дослідників стало те, що хмара холодного газу виглядало як лежить на боці вісімка, яка в математиці, як відомо, є символом нескінченності. При цьому з'ясувалося, що скручений центр структури трохи зміщений щодо центру галактики і доводиться на область її перемички, що є областю скупчення яскравих зірок і оточеній ще більшим газопиловим кільцем. Про форму останнього поки судити не можна. Більш того, додаткові спостереження, зроблені японської радиообсерватории Nobeyama, показали, що "вісімка" рухається з постійною швидкістю відносно іншої ділянки Чумацького шляху.

Учені поки не можуть чітко відповісти на питання, яким чином у спіральних галактик з'являються структури таких "химерних" форм. Існує гіпотеза, що вони утворюються в результаті гравітаційних взаємодій з іншими галактиками. Зокрема, що стосується Чумацького шляху, то тут може впливати сусідня Туманність Андромеди, яка знаходиться в процесі зближення з нашою Галактикою. Швидкість цього зближення - 120 кілометрів на годину. І рано чи пізно вони зіткнуться. Що ж тоді станеться?