Кращі космічні фото тижня: «випадковий» вибух наднової, місце аварії Cassini на Сатурні і інше

1. Зміна дня і ночі в Західній півкулі Землі
  2. Галактики-супутники Чумацького Шляху
  3. Туманність Палаюча зірка
  4. Астроном-любитель випадково зняв вибух наднової
  5. Карликова неправильна галактика
  6. Місце катастрофи Cassini
  7. Вихід за межі Міжнародної космічної станції
  8. Odyssey зробив фото супутників Марса
  9. Галактика Феєрверк
  10. «Зоряні шляхи» над горами в Ірані

Tehnot.com представляє шосту добірку кращих космічних фото тижні. Тут можна подивитися на себе з космосу, спрямуватися до далеких туманностей і галактик, і поспостерігати за повсякденним життям і драмами об'єктів в Сонячній системі.

Зміна дня і ночі в Західній півкулі Землі

Метеорологічний супутник GOES-East зробив фотографію зміни ночі і дня в земній Західній півкулі. Термінатор (астрономічний термін, що позначає лінію светораздела, яка відокремлює світлу від темної частини тіла) проходить над Атлантичним океаном, Карибським морем, Венесуелою і Колумбією і по Тихому океану спрямовується до Антарктиди, де зараз останні тижні полярного дня.

фото: NOAA

Галактики-супутники Чумацького Шляху

Цей знімок фотографа Гауденція Геріга показав, як виглядають дві сусідки-галактики з Південної Африки. Зліва від Малого і Великого Магелланових хмар знаходиться Канопус із сузір'я Кіля - друга найяскравіша зірка в небі (після Сіріуса, і беручи до уваги Сонця).

Велика Магелланова Хмара розташоване на відстані близько 163 тисяч світлових років від нашої Галактики. Велика Магелланова Хмара та Мала Магелланова Хмара є галактиками-супутниками Чумацького Шляху.

фото: Gaudence Geriga

Tehnot.com в одній з минулих добірок публікував інше фото Магелланових хмар, в той раз фотограф перебував в південноамериканських Андах, в пустелі Атакама. Вони в правій частині кадру.

фото: Kerry-Ann Lecky Hepburn

Пропонуємо ще один вражаючий вид на небо з нашої планети, на Чумацький Шлях з Долини Смерті в США.

фото: Miguel Claro

Туманність Палаюча зірка

Туманність IC 405 назвали Палаючої зіркою, оскільки створюється враження, що в цьому регіоні щось горить і напустив багато диму. Природно, в безповітряному просторі вогню і диму бути не може, його роль грає міжзоряний водень, а синій колір - вуглецеві «пилові зерна». Яскрава зірка AE Aurigae знаходиться в центрі туманності.

Вважається, що АЕ Aurigae була викинута з туманності Оріона близько 2,7 млн ​​років тому. Розмір туманності складає близько 5 світлових років, а розташовується вона в 1500 світлових роках від Землі.

фото: Martin Pugh

Астроном-любитель випадково зняв вибух наднової

Аргентинець Віктор Бусо зловив свою щасливу зірку - в прямому і переносному сенсах. Любитель астрономії зробив рідкісні кадри - вибух наднової. В ході цієї події зірка збільшує свою яскравість на 4-8 порядків (10 тис - 100 млн раз), після чого відносно повільно згасає.

Як правило, спалахи наднових спостерігаються постфактум, коли подія вже відбулася і його випромінювання досягло Землі. Однак до сих пір ще жодного разу дослідникам не вдавалося зафіксувати «оптичний світло» від подібних спалахів.

За словами Віктора Бусо, знімок він зробив, коли тестував нову камеру на своєму 40-сантиметровому телескопі. Об'єктом зйомки стала спіральна галактика NGC 613 в сузір'ї Скульптор.

Об'єктом зйомки стала спіральна галактика NGC 613 в сузір'ї Скульптор

фото: Víctor Buso

Карликова неправильна галактика

Космічний телескоп Hubble зробив фотографію галактики IC4710, яка вперше була виявлена ​​ще в 1900 році. Такий тип галактик називають неправильними: вони непостійні і хаотичні, не мають яскраво виражених ядер і спіральних гілок.

Можливо, ця галактика колись була спіральної або еліптичною, але більші галактики своїм гравітаційним взаємодією її змінили. Вважається, такі галактики схожі на перші галактики, які утворилися у Всесвіті.

фото: Hubble

Місце катастрофи Cassini

NASA опублікувало фото місця, де 15 вересня 2017 року, після 20 років служби (з яких 13 років в системі Сатурна), покінчив життя самогубством космічний зонд Cassini.

Фотографію цього місця на Сатурні зробив сам Cassini з висоти 634 тис. Км над поверхнею газового гіганта, перед тим як зануритися в його атмосферу.

фото: NASA / JPL-Caltech / Space Science Institute

Вихід за межі Міжнародної космічної станції

Астронавт NASA Марк Ванді Хай під час робіт у відкритому космосі 16 лютого 2018.

Астронавт NASA Марк Ванді Хай під час робіт у відкритому космосі 16 лютого 2018

фото: NASA

Odyssey зробив фото супутників Марса

Mars Odyssey orbiter використовував термо-емісійну камеру для того, щоб створити зображення супутників Марса: Фобоса і Демосу. На першому фото обидва вони потрапили в кадр. Дистанція від космічної станції до Фобоса становила 5615 км, а до Демосу - 19 670 км.

фото: NASA

поверхня Фобоса

фото: ESA / DLR / FU Berlin

Демос та Сатурн

фото: ESA / DLR / FU Berlin

Галактика Феєрверк

Велика, гарна спіральна галактика NGC 6946располагается в 20 млн світлових років від нас у сузір'ї Лебедя. Її відкрив Вільям Гершель в 1798 році. Це фото зроблено 8,2-метровим телескопом Subaru на гавайському острові Мауна-Кеа.

Діаметр галактики, яку назвали Феєрверк становить близько 40 тисяч світлових років в поперечніке.Ето більш ніж удвічі менше діаметра нашої галактики, що дорівнює приблизно 100 тисячам світлових років. Вона багата газопиловими хмарами, в яких відбувається інтенсивне зореутворення.

При спостереженні образ галактики на небі сильно замутненою міжзоряним середовищем Чумацького Шляху, так як NGC 6946 знаходиться близько до галактичної площини.

фото: Subaru Telescope (NAOJ)

«Зоряні шляхи» над горами в Ірані

Фотограф на довгій витримці зробив фотографію зоряного неба над гірським хребтом Ельбурс в Ірані (максимальна висота - гора Демавенд, 5610 метрів над рівнем моря). Кольорові лінії - шляхи які «проходили» зірки по небосхилу. Подібні фото є хорошою демонстрацією руху Землі навколо своєї осі.

Подібні фото є хорошою демонстрацією руху Землі навколо своєї осі

фото: Stéphane Guisard (Los Cielos de America, TWAN)

Попередні п'ять збірок кращих космічних фото тижня ( 1 , 2 , 3 , 4 , 5 ). Принесуть не менш естетичної насолоди і розкажуть про різні космічних і земних явищах.